۱۱ فروردین ۱۳۸۸

خالدون

بعضی وقتا می گم کاش می شد یه راه مطمئن برای «نبودن» پیدا کرد. کاش یه دکمه براش گذاشته بودند تا دیگه نباشیم. «عدم» هم عجب چیزیه ها فقط حیف که «نیست».

۱۰ فروردین ۱۳۸۸

طیف

توی این عید باستانی با چندتا طیف جدید از شخصیت ها برخورد داشته ام که جهت آشنایی و اطلاع از نحوه ی صحیح برخورد، حضورتون شرح می دم:
1- اون دسته ای که ساعت 8 صبح بلند می شن می آن عید دیدنی. (با یکیشون مواجه شدم و از پشت آیفون با صدای خواب آلود عرض کردم ریدم توی این صله ارحام که شما به جا می آرین؛ خیلی خوش آمدین، تشریف بیارین بالا. )
2- از دسته ی دوم فقط به یک مثال عینی جامع و مانع بسنده می کنم که کاملا گویاست با چه طیفی طرفیم. مهمونی شبونه فامیلی توی خونه مون برپا بود. کلید ماشینشو گرفتم تا کمی از جلوی در پارکینگ همسایه جابجاش کنم. کلید رو که براش پس آوردم با حالت مودبانه ای که مقتضای اون جمع سنگین و رسمی بود گفت: «باشه». نه گذاشتم نه برداشتم گفتم: «که چی؟» و دوباره با دستم چونه شو کمی آوردم بالا و دوباره با جدیت و تاکید بیشتری گفتم: «نه. واقعا که چی؟»
3- به دسته ی سوم یه طورایی حسودیم می شه. اون نسل از افراد بشر که «افسانه ی جومونگ» رو مرتب و طبق برنامه پیگیری می کنند. اینها واقعا زندگی شون از نظم ویژه ای برخورداره.

۰۳ فروردین ۱۳۸۸

بحث لوث كن قهار 2

- واقعا كدوم علم بيشتر از فيزيك به بشر خدمت كرده؟
- ديكته
- خيلى انى

۰۱ فروردین ۱۳۸۸

در نكوهش تاهل

لذتى كه در گوزيدن هست هرگز در چسيدن نيست

۲۷ اسفند ۱۳۸۷

خوردنى‌هاى قصار

- بعضى از باور‌ها در فرهنگ ما واقعا زيباست. شما به عنوان يك هنر مند نظرتون چيه كه مى‌گن: «آدم سر سال تحويل هر كارى بكنه تا آخر سال همون كارو مى‌كنه»؟
- گه مى‌خورند.
- متشكرم.

۲۴ اسفند ۱۳۸۷

فرهنگ ترافیک

- کجا داری می آی سرشو گرفتی اینوری؟

۲۱ اسفند ۱۳۸۷

بجنب ديره

[21 خرداد 88، شب]
- الو سلام نن‌‌جون، به حاج‌بابا بگو فردا صبح حاضر باشيد با ويلچر و برانكار مى‌آم دنبالتون بريم گردش.
- بلندتر صحبت كن ننه. كجا ايشالا؟
- هيچي ننه؛ طرح تكريم سالمندانه.

۲۰ اسفند ۱۳۸۷

درمالى

- حاج آقا بيننده‌هاى ما تقاضا كردن در مورد مزاياى دوران عقد يا همون دوره‌ى نامزدى صحبت كنين.
- بله البته. به خاطر دارم در روايتى اين دوره رو تشبيه كردن به اينكه پدرى براى فرزندش دوچرخه بخره ولى نگذاره كه فرزند سوار بر اون دوچرخه بشود. لکن به زعم بنده اين دوره به نوعى بيشتر يك دوره‌ى فرچه‌بازيست.

۱۷ اسفند ۱۳۸۷

تحريف تحريف تحريف. با ما همراه باشيد.

هفتصد هفتاد و هفت سه تا هفت داره
حاجى كه از خواب پا مى‌شه نفخ داره

۱۲ اسفند ۱۳۸۷

كه حكم آسمان اين است اگر سازى وگر سوزى

در زندگي دردهايى هست كه روح را مثل خوره آهسته در انزوا مى‌خورد و مى‌تراشد. نمونه‌اش:
وارد آسانسور مى‌شى، اون تو تنها هستى و قبل از تو يكى فضاى آسانسور رو بويناك كرده. هنگامى كه به طبقه‌ى بعدى مى‌رسى و در باز مى‌شه، رئيس اداره با هيئتي بلند پايه وارد مى‌شن.